
Durante la quotidiana rassegna stampa, un piccolo particolare nascosto in una pagina di La Stampa mi ha colpito parecchio.
L'articolo titola "Dell, gli europei vivono sopra un cumulo di vecchi pc" e parla di una ricerca fatta da Dell a proposito del modo in cui non-ricicliamo i nostri pc.
Argomento a parte, quello che mi ha colpito è stato il link in fondo alla pagina.
Dell, in passato, è stata spesso oggetto di critiche e penalizzazioni googoliane per il suo comprare links testuali in siti importanti, in modo da "truccare" i risultati su google e, vedendo questa bella marchetta pubblicata da Torino, mi è venuto in mente che qualcuno potrebbe nuovamente aver ceduto alle lusinghe del gigante dei Pc.
Complimenti a La Stampa per la bella figura.
EN
While reading the press as I do every morning, I have been quite impressed by a nice article I found on La Stampa, a prestigious nation-wide Italian paper.
The article is about the way us, Europeans, we do not recycle properly our old Pcs and it is all about a Dell survey on the issue. Now, beside that putting the name of the brand in the title of the article is never elegant - unless they sponsor the journalist...but that would be another story, wouldn't it? -, what attracted me the most is the little text-link almost at the end of the page pointing to Dell's website.
Few yers ago, this has to be said, Dell sank into a small scandal for its habit of buying text links on interesting websites as for increasing traffic as for cheating on google serps trying to get to the first place of any laptop-related query - you can all imagine how much money the whole thing was worth for them...
And what today's article made me think is that, perhaps, someone got eventually trapped in the same spidernet as before. But, how to blame the reporter...in times of crisis, why should journalists value honesty?
Nessun commento:
Posta un commento